Wednesday 23 February 2011

Perkara yang dah lepas..

dah lame dah baru aku nak citer.yela,baru ni nak wat blog.hehe..hmm,before this aku praktikal kat zoo negara.zoo negara??mesti korang gelak guling2 or buat muke tahan gelak bile dengar aku praktikal kat situ kan.aku penah kene dah sebelum ni..sabor ajela wahai hati.rase nak cepuk ade gak.ape la salahnye praktikal kat situ.seronok ape..(to yang aku cakap and pikir sebelum aku praktikal kat sane)

kat sane aku dok umah sewa.tumpang bilik akak boy aku.sib baik ade ngah.thanks ngah sebab bagi stay kat situ.kalau tak,tak taula aku nak dok mane.pagi2 lam kol 7:45 aku dah kuar umah.kene jalan kaki 15 minit sampai lrt wangsamaju.dari situ aku amik cab ke zoo lam 10 minit jek.nak tunggu bas kene kuar 6:30.bahaye plak kalo jalan sorang2 kat situ pagi2.pasto 8:10 plak baru ade.takot tak sempat plak.tp dekat camtu pon kene bayar rm5.50.plg murah pon rm5.30.tengok kpada daya kelajuan yang ade kepada teksi tu.balik baru aku nek bas.bayar singgit jek.murah kan?jauh beza ngan nek teksi.tp kene tunggu sampai pukul 6 la.6:30 pon ade.aku abis keje 5:30.sampai wangsamaju,aku jalan kaki lagi.kadang2 aku singgah jusco wangsamaju beli barang.hari2 la kene lintas simpang 3 traffic light yang bz nak mampus tu.aku ni dah la allergic bab lintas2 jalan ni.disebabkan aku sorang2 and takde pilihan,kenela beranikan diri gak..huhu

hidup kat sane memang tragis la.banyak giler gune duit.penat jangan cakap la..sampai ade satu hari ni,tak taula kenape aku emo sangat sampai tibe2 rase hiba and sedih.aku nangis xhingat punye sampai teresak esak and berbunyi agak kuatla.huhe..tension giler aku kat sane..disebabkan tak tahan dengan kehidupan kat sane and tempat keje,aku and kawan2 aku yang lain bertekad nak tukar tempat praktikal.so,selepas maki hamun yang diterima daripada koordinator praktikal and dengan penuh susah payahnye,berjayala aku tukar ke Perbadanan Adat Melayu & Warisan Negeri Selangor (ni Muzium Shah Alam daa..)hepy!^^


by:sya

No comments: